ЮБИЛЕЙНИ ПАИСИЕВИ ЧЕТЕНИЯ
УНИВЕРСИТЕТЪТ – АКАДЕМИЧНА КАРТА НА СВЕТА
Уводни думи, 7 – 8
Фани Бойкова
ОБРАЗОВАНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК – РЕАЛНОСТИ, ТЕНДЕНЦИИ, ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
ПОНЯТИЕТО ЗА КУЛТУРА – СТРУКТУРООПРЕДЕЛЯЩО ЗА СЪВРЕМЕННАТА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, 13 – 29
Кирил Димчев
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ПРИЛОЖЕНИЕ НА ДИСКУРСНИЯ ПОДХОД ПРИ ОПРЕДЕЛЯНЕ ПРИЗНАЦИТЕ НА СЪВРЕМЕННОТО ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, 30 – 44
Ангел Петров
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
СИМУЛАЦИОННAТА ИГРА В ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, 45 – 61
Пенка Гарушева
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ДЕТСКО ЛЕКСИКАЛНО РАЗВИТИЕ: ПРАГМАТИКА НА СИНОНИМИТЕ, ОМОНИМИТЕ,
ПАРОНИМИТЕ И АНТОНИМИТЕ, 62 – 75
Кристина Танева
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
МЕТОДИЧЕСКИ ПРОЕКЦИИ НА НЯКОИ ЛИНГВОПРАГМАТИЧНИ ИДЕИ (ИМИТАЦИОННО-МОДЕЛИРАЩИ ИГРИ И ПРИНЦИП НА СИМВОЛИЗИРАНО ПОЗИТИВНО ДЕЙСТВИЕ В ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК), 76 – 82
Фани Бойкова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ВЕРБАЛИЗАЦИИ РЕЧЕВЫХ СТРАТЕГИЙ, 83 – 88
Ольга Сеничева
Анотация (En) | Пълен текст (Ru)
ИНТЕГРИРАНЕ НА ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА И БИОЛОГИЯ И ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ (В 9. КЛАС) – ДОБРА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА АЛТЕРНАТИВА НА ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО, 89 – 97
Фани Попова, Николина Моллова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ЛИТЕРАТУРНОТО ОБРАЗОВАНИЕ – ТРАДИЦИИ, ИНОВАЦИИ, ПЕРСПЕКТИВИ
ТРАДИЦИОННОТО И ИНОВАТИВНОТО В УЧЕБНИЦИТЕ ПО ЛИТЕРАТУРА, 101 – 109
Мария Герджикова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
РАЗМИСЛИ ПО ПОВОД ЕДНА КЛАСИЧЕСКА СМЪРТ, 110 – 119
Атанас Бучков
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ПРИЛОЖНИ ОРИЕНТИРИ НА СЪВРЕМЕННОТО ЛИТЕРАТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ, 120 – 130
Соня Райчева
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
СПОСОБЫ ВЫРАЖЕНИЯ ЮМОРА, ИРОНИИ И САТИРЫ И МОДЕЛИ ИХ ПЕРЕВОДА НА ЗАНЯТИЯХ ПО БОЛГАРСКОЙ ЛИТЕРАТУРЕ, 131 – 140
Алла Сердюк
Анотация (En) | Пълен текст (Ru)
СЪЧИНЕНИЕ ПО АНАЛОГИЯ – БАСНИ С ГЕРОИ ПРЕДМЕТИ (ШЕСТИ КЛАС), 141 – 149
Канелия Колева
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ОСМИСЛЯНЕ НА ФЕНОМЕНА „ПРЕХОД“ ЧРЕЗ АРХЕТИПНИТЕ МОДЕЛИ В ОБУЧЕНИЕТО
ПО ЛИТЕРАТУРА, 150 – 156
Мими Михайлова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ПАРАМЕТРИТЕ НА МОРАЛНОСТТА СПОРЕД СВЕЩЕНИТЕ КНИГИ В ПРЕДСТАВИТЕЛНИЯ УРОК ПО ЛИТЕРАТУРА (КРЪГЛА МАСА В 9. КЛАС), 157 – 170
Маргарита Димитрова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
АНДРАГОГИЧЕСКИ АСПЕКТИ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ЧЕТЕНЕ, 171 – 182
Пенка Димитрова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ГЕНЕАЛОГИЧЕН ПОДХОД И МЕТОД В ОБУЧЕНИЕТО ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА (ПРИ ИЗУЧАВАНЕТО НА БИБЛИЯТА), 183 – 197
Яна Мерджанова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
АКТУАЛНИ ПОДХОДИ. ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ И ОБРАЗОВАТЕЛЕН ПРОЦЕС
БЪЛГАРИНЪТ И БЪЛГАРСКИЯТ ГРАЖДАНИН В СТАНДАРТИТЕ И УЧЕБНИТЕ ПРОГРАМИ, 201 – 210
Адриана Дамянова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА КОМПЕНСИРАНЕ НА ГРАЖДАНСКИЯ ДЕФИЦИТ В ЛИТЕРАТУРНОТО ОБРАЗОВАНИЕ, 211 – 218
Огняна Георгиева-Тенева
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ЗА ОТНОШЕНИЕТО РЕАЛИЯ – СОЦИОКУЛТУРНА КОМПЕТЕНТОСТ, 219 – 231
Иржи Хасил
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ЛИЧНОСТНО ОРИЕНТИРАН ОБРАЗОВАТЕЛНО-ВЪЗПИТАТЕЛЕН ПРОЦЕС ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА, 232 – 248
Красимира Кацарска
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ЕСТЕТИКАТА НА ОТСЪСТВАЩОТО И ЛИТЕРАТУРНОТО ОБУЧЕНИЕ, 249 – 260
Радослав Радев
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
МЕТОДИЧЕСКАТА АДАПТАЦИЯ НА ЛИНГВИСТИЧНАТА ТЕРМИНОЛОГИЯ ЗА СВЪРЗАНОСТ НА ТЕКСТА В УЧЕБНОТО СЪДЪРЖАНИЕ ЗА 5. – 9. КЛАС, 261 – 279
Снежанка Георгиева
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ЗА ОЦЕНЯВАНЕТО НА ДЪРЖАВНИТЕ ЗРЕЛОСТНИ ИЗПИТИ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА ИЛИ ЗА АПОРИИТЕ НА БЪЛГАРСКАТА ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА, 280 – 293
Екатерина Петкова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
ХУДОЖЕСТВЕНИ ОБРАЗИ НА КОМУНИКАЦИЯТА (КЪМ НЯКОИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РАБОТА С РАЗКАЗИТЕ НА ЙОРДАН ЙОВКОВ В ЧАСОВЕТЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА), 294 – 299
Цветелина Драганова
Анотация (En) | Пълен текст (Bg)
L’UTILISATION PÉDAGOGIQUE DES BLOGS, 300 – 303
Svitlana Koloda
Анотация (En) | Пълен текст (Fr)